Zakup urządzenia wielofunkcyjnego/ kserokopiarki wiąże się zawsze ze sporym wydatkiem, zarówno jeśli będzie to zakup do biura jak i prywatny do użytku domowego. Przy planowaniu tego zakupu najważniejsze jest sprecyzowanie naszych obecnych potrzeb, ale musimy brać też pod uwagę przyszły rozwój i związany z tym większy wkład pracy urządzeń wielofunkcyjnych.
Zastanówmy się dobrze gdzie powinniśmy dokonać zakupu, co oferuje nam dany sprzedawca, który z nich ma dla nas najlepszą ofertę? Możemy brać pod uwagę lokalne punkty sprzedaży, firmę o zasięgu ogólnokrajowym lub sprzedaż internetową. Obecnie łatwe jest znalezienie bezpośrednio producenta sprzętu biurowego lub możemy kupić go przez pośredników. Warto poprosić na wstępie o radę fachowca który przedstawi nam funkcje urządzeń, zweryfikuje ich funkcjonalność abyśmy na wyrost nie przepłacali, uświadomi nam obowiązki i korzyści jakie wynikają z konserwacji poszczególnych modeli. Pozwoli to zawężać poszukiwania sprzętu dostosowanego do konkretnych wymogów.
Jeśli chcemy kupić urządzenie do prywatnego użytku, wiadomo że nie będziemy chcieli wydać większej kwoty. Ważne będzie wtedy zużycie tonera, mniej skupimy się na usługach po sprzedażowych z racji tego, że sprzęt w domu jest rzadziej używany więc też i rzadziej się psuje. W tej sytuacji można pokusić się o zakup przez Internet, gdzie możemy znaleźć wybrany model w tańszej cenie. Najlepszym wyborem są urządzenia cyfrowe, jednak ich ceny często odstraszają prywatnych nabywców w stacjonarnych punktach sprzedażowych. W sklepach internetowych, które nie muszą utrzymywać powierzchni sklepowych i dużej liczby pracowników, ceny tych urządzeń są niższe.
W sytuacji, gdy szukamy urządzenia wielofunkcyjnego dla potrzeb biura zwróćmy uwagę na wydajność, szybkość wydruku, niskie koszty eksploatacji, łatwość zakupu części zastępczych i dostępne usługi serwisowe. Dobrze jest też zakupić sprzęt który można rozbudować o kolejne funkcje, co pozwoli nam zaoszczędzić w przyszłości na zakupie nowego urządzenia. W tym przypadku zastanówmy się nad zakupem w sklepie znajdującym się w pobliżu biura lub też u producenta mającego filie blisko nas, co zapewni szybkie i sprawne serwisowanie. Warto skorzystać z usług firm mających dłuższy staż funkcjonowania na rynku i pozytywna opinię wśród klientów.