Kiedy pracujesz w domu, musisz mieć wszystkie przedmioty potrzebne do efektywnego wykonywania swojej pracy. Nie chodzi tu tylko o odpowiednie meble biurowe i komfortowe otoczenie, choć są one niezwykle ważne same w sobie. Oznacza to również odpowiednią technologię, która zapewni Ci wydajność i bezproblemową pracę przez cały dzień.
Brak odpowiedniego sprzętu oznacza, że będziesz popełniać błędy, Twoja praca będzie trwać dłużej, a w niektórych przypadkach możesz nawet nie być w stanie jej wykonać w ogóle.
Praca w biurze domowym może być bardzo przyjemnym i produktywnym sposobem pracy, ale polega na posiadaniu zestawu, który działa dobrze dla Ciebie. Wiele osób pomija techniczną stronę rzeczy na rzecz ustawienia ich biura, myśląc o tematach związanych z komputerem później - to błąd!
Aby pomóc Ci upewnić się, że masz wszystko, czego potrzebujesz, oto 5 technologicznych must haves do pracy w domu, która jest nie tylko wygodna, ale i produktywna.
Laptop lub komputer stacjonarny
Najpierw podstawy! Potrzebujesz maszyny lub urządzenia do pracy, które jest odpowiednie do Twojej roli. To będzie inny dla każdego; może być, że trzeba bardzo szybki i potężny komputer stacjonarny, lub może być w stanie korzystać z laptopa bez problemów. Niektórzy mogą uznać, że wystarczy im tablet, być może z bezprzewodową klawiaturą. Upewnij się, że nie próbujesz obejść się z mniej niż realnie potrzebujesz; robiąc to, po prostu będziesz utrudniać swoje życie zawodowe.
Dobrej jakości Internet
Aby pracować w domu, potrzebujesz internetu. Oczywiście, każdy stary Internet nie zrobi, musi być szybki i wystarczająco silny, aby umożliwić Ci wykonywać swoją pracę bez niepotrzebnego spowolnienia. Może się zdarzyć, że będziesz musiał prowadzić rozmowy wideo i w takim przypadku Twój Internet musi być stabilny i szybki. Możesz sprawdzić swoją prędkość Internetu wcześniej rozmawiając z dostawcą Internetu, a jeśli jest dość powolny, można zapytać o boostery, aby go szybciej i bardziej niezawodne przed czasem.
Oprogramowanie do połączeń wideo
Praca w domu oznacza, że musisz brać udział we współpracy i spotkaniach wirtualnie. Najlepszym sposobem na to jest oprogramowanie do prowadzenia rozmów wideo. Pakiety takie jak Zoom są bardzo łatwe w użyciu i można je wykonać za pośrednictwem strony internetowej, ale trzeba się z nimi zapoznać przed pierwszym połączeniem. Należy również pamiętać o etykiecie rozmów wideo, aby nie popełnić żadnego faux pas!
Zobacz ten film, aby uzyskać więcej informacji.
Niezbędne oprogramowanie
Każda rola wymaga innego oprogramowania i może się okazać, że przed rozpoczęciem pracy w domu musisz zainstalować na swoim komputerze konkretny pakiet. Oznacza to, że do Twojego komputera musi uzyskać dostęp dział IT w Twoim biurze lub musisz coś wcześniej pobrać. Upewnij się, że masz to wszystko, aby uniknąć niepotrzebnych opóźnień. Powinieneś również upewnić się, że Twój laptop lub komputer ma zainstalowane oprogramowanie antywirusowe, tak na wszelki wypadek.
Dostęp na hasło
Być może będziesz potrzebował hasła dostępu do plików firmowych online lub pakietu oprogramowania i w takim przypadku upewnij się, że załatwiłeś to przed rozpoczęciem pracy. Powinieneś również mieć kontakt, do którego możesz łatwo zadzwonić w razie jakichkolwiek problemów tego typu, aby uniknąć opóźnień w pracy.
Przygotowanie się przed rozpoczęciem pracy w domu oznacza, że pierwsze dni pracy i kolejne będą przebiegać bezproblemowo.