Nieważne, jaka jest pora roku, zawsze znajdą się przeziębienia, grypy, wirusy i ogólne choroby, które próbują rozprzestrzeniać się w biurze. Jest to taka sama sytuacja, jak w szkole: jedna osoba kichnie, nie zakryje nosa, a zarazki unoszą się w powietrzu i każdy może je złapać. Nie ma znaczenia, czy korzystasz z najnowocześniejszych mebli biurowych, czy z opcji staromodnych, zarazki zawsze tam będą!
Ponadto warto wiedzieć, że na klawiaturze znajdują się niezliczone ilości zarazków i jeśli nie będziesz jej regularnie czyścić, mogą się one rozprzestrzeniać i powodować choroby! Tak, biuro jest siedliskiem chorób, jeśli nie przestrzega się pewnych niewypowiedzianych zasad.
Obejrzyj ten film, aby dowiedzieć się, jak łatwo zarazki rozprzestrzeniają się w środowisku biurowym.
Higiena jest najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać. Niezależnie od tego, czy masz używane meble biurowe, czy nowe, wszystkie meble, telefony i klawiatury muszą być regularnie czyszczone, najlepiej przy użyciu chusteczek antybakteryjnych.
Może Ci się wydawać, że białe meble biurowe są najlepsze, ponieważ widać na nich brud, ale istnieją niewidoczne zarazki, na które musisz uważać!
Inne obszary, o których należy pamiętać, to
- posiadanie odpowiednich urządzeń do mycia rąk
- Zachęcanie do używania chusteczek higienicznych i wyrzucania ich do kosza
- Prośba do pracowników, aby nie dzielili się kubkami i sztućcami
- Zapewnienie odpowiedniej wentylacji i regularnego czyszczenia urządzeń klimatyzacyjnych i grzewczych
- wdrożenie polityki kontroli zakażeń
Czy przychodzą Ci na myśl inne sposoby zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób?