Kserokopiarka jaką dziś najczęściej możemy spotkać w biurze to urządzenie wielofunkcyjne, czyli oprócz zrobienia kopii, możemy także zrobić wydruk dokumentów, zrobić skan lub wysłać faks. Jest to więc jedno z najbardziej potrzebnych i najczęściej używanych urządzeń w biurach, i znacznie wpływa na jego funkcjonowanie. Dlatego warto przemyśleć bardzo dokładnie potrzeby biura, tak by wybrać najlepszy model urządzenia, który będzie prawdziwą pomocą w biurze.
Co powinniśmy brać pod uwagę przy wyborze kserokopiarki?
Papier biurowy
Przede wszystkim format papieru jaki będzie najczęściej używany (A4, A3), kolor wydruku, ile osób będzie korzystało z urządzenia, ile kopii w ciągu miesiąca będą wykonywać, jakie opcje dodatkowe nas interesują i będą przydatne, oraz co bardzo ważne – jaką kwotę pieniężną możemy przeznaczyć na zakup.
Porady fachowca
Jeśli sami dokonujemy wstępnej analizy, to przed zakupem poprośmy o opinię fachowca w punkcie sprzedaży i wypytajmy o wszystkie możliwości sprzętu jaki mamy w planach zakupić. Specjalista w sklepie powinien dokonać dla nas bezpłatnej weryfikacji sprzętu i pomóc nam w wyborze najlepszych parametrów. Dodatkowo porówna kilka modeli i podpowie co według naszych potrzeb będzie dla nas odpowiednie.
Pielęgnacja wyposażenia
Pamiętać należy również o tym, że kserokopiarki wymagają konserwacji i przeglądu sezonowego. Bardzo często przed zakupem zapominamy wypytać o serwis i procedurę reklamacji, co może okazać się dużym błędem. Zdarza się, że model tańszy w zakupie, później okaże się bardzo drogi w utrzymaniu oraz konserwacji. Części na wymianę mogą być bardzo drogie, a sama naprawa nieopłacalna.
Więc przed zakupem dokładnie zorientujmy się jak będzie wyglądała obsługa posprzedażowa wybranej kserokopiarki. Zazwyczaj sprawdza się jedna zasada, że im droższa i lepsza kserokopiarka przy zakupie, to później odwdzięcza się nam tania eksploatacja i niskimi cenami części zamiennych.
Zwróćmy uwagę na jakość wykonania urządzenia oraz na jakość pracy. Bardzo istotne są tutaj takie parametry jak wydajność bębna oraz tonera, co bezpośrednio przekłada się na koszty eksploatacji. Najlepsza inwestycja są urządzenia cyfrowe, które mają możliwość rozbudowy, więc nie będziemy musieli kupować nowych urządzeń. Warto tez kupować u firmy z ugruntowaną i solidną pozycją na rynku, z doświadczonym serwisem który pomoże w przypadku awarii.