Słowo "ocena" wciąż wywołuje dreszcze u większości pracowników.
Oczywiście, gdy się ją rozłoży na czynniki pierwsze, ocena jest po prostu okazją do omówienia postępów, omówienia problemów i określenia potrzeb szkoleniowych, a mimo to ma złą reputację jako sesja "pouczania".
Prawdziwa ocena nie ma takiego charakteru, ponieważ wszelkie poważne kwestie zostałyby wcześniej zasygnalizowane, a menedżer nie czekałby po prostu na ocenę przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej, aby zwrócić uwagę na problem!
Podejście do oceny w sposób pozytywny i perspektywiczny jest najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz uspokoić swoich pracowników i osiągnąć postępy podczas tego spotkania. Skupienie się na plusach, tzn. na tym, co zrobili dobrze i jak mogą się jeszcze poprawić, sprawi, że sesje oceny nie będą budziły strachu. Jeśli spojrzeć na to z szerszej perspektywy, oceny są naprawdę przydatne, jeśli są przeprowadzane we właściwy sposób.
Aby dowiedzieć się więcej o ocenach, zapoznaj się z infografiką.
Źródło - https://www.hrinasia.com/retention/how-effective-are-performance-appraisals/
Jeśli formalne oceny nie sprawdzają się w Twoim biurze, może zamiast tego wybierz mniej formalną drogę lub po prostu organizuj co kilka miesięcy sesje podsumowujące z udziałem kierownika i pracowników? Spełni to ten sam cel!
Co sądzisz o ocenach?